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Naturally wild.

Launch Campaign for Kitz.

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AUFGABE
STRATEGIE
Hirschbrauerei Honer has long been toying with the idea of launching an organic spritzer worthy of the name. Now it has introduced not just one but two varieties as well as a cola-mix. The question was: whom to put on the launch campaign - and what to call the baby. Firstly, Schindler Parent - and the primary thing we did was giving Hirsch's non-alcoholic organic soft drinks a name that we think is appropriate: Kitz. The new: baby buck Bambi.
Kitz - that is fresh local organic fruit. From trees that yield their fruit in the open air. Just like in the old days: a vintage look was the obvious choice for the labels. But quite honestly: only when you've come up with it. The new-look presents the old favorite with a playful modern twist. Cheeky headlines target Hirsch-lovers who are looking for something sparklingly refreshing for their children or themselves. But they also appeal to anyone who loves organic products, even if they don't associate Hirsch with that at first.

In the background, dark forest and green foliage ensure the best readability and a downright luminous display of the individual containers for Kitz Apple, Kitz Apple-Pear, Kitz Apple-Pear-Currant, and Kitz Mix, the cola-mix.
  • Die KITZ Bio-Säfte im Vintage-Look, die von unserem Kunden Brauerei Hirsch vertrieben wird. Das Design hat den Red Dot Award 2022 gewonnen.
  • „Was sollen wir sagen?
    Wir sind sehr zufrieden.“


    „Wir sind ja jetzt schon seit 15 Jahren bei Schindler Parent. Und wir merken ja, wie die Kommunikation im Markt ankommt.“


    Hubert Hepfer, Geschäftsführer Hirschbrauerei Honer
  • Gestaltet haben wir den gesamten Markenauftritt. Von den Etiketten, den Gebinden und dem Packaging bis hin zum Look & Feel der Online-Kommunikation. Auch wenn es nach der Markteinführung noch zu früh für Zahlen ist, lässt sich so viel schon mal sagen: Kitz trifft voll den Geschmack seiner Zielgruppe – auch optisch.